גיליון 1 1, סתו 2008 נִגְזֶרֶת גיליון 2 2, חורף 2008 סָלוֹן גיליון 3 3, אביב 2009 סַף גיליון 4 4, קיץ 2009 מֶשֶׁק גיליון 5 5, סתו 2009 סֻכָּר גיליון 6 6, חורף 2010 פַּסְקול גיליון 7 7, קיץ 2010 לִילָדֵינוּ גיליון 8 8, קיץ 2011 מִשְׂחָק גיליון 9 9, אביב 2013 שֵׂיבָה גיליון 10 10, חורף 2015 נָּשִׁים גיליון 11 11, קיץ 2015 גְּבָרִים גיליון 12 12 סתו 2015 קרקס גיליון 15 15, סתו 2017 מחבואים גיליון 14 14, סתו 2016 מעברים גיליון 13 13 חורף 2016 יין ושיכר

9 שאלות

מאת: מאיה קשביץ

9 שאלות > 9 עבודות > תערוכה וירטואלית

 

הֶעֲדֵר | חוסר, אין, אי-קיום, אי-הימצאות

 

1. היכן צולמה התמונה עליה מבוסס הדפס הרשת "כסא חשמלי"?

Andy Warhol, Electric Chair (Gray), Screenprinted synthetic polymer on canvas, 1964

2. מהיכן לקוח המשפט "Space to be filled in by a foreign"

המופיע בעבודתה של האמנית המרוקאית לטיפה אשקש?

Latifa Echakhch, Hospitalité, Sentence engraved on the wall, 2006

3. מהו שם הסופר שמספרו לקוח הציטוט הבא: "החיים דבר דוחה הם, ומאחורי מה שידוע לנו על אודותיהם מבצבצים רמזים דמוניים של אמת, העושים אותם לעיתים דוחים עשרות מונים."

Mike Nelson, To the memory of H.P. Lovecraft, 1999

4. מה הקשר בין שני הדימויים ?

Daniel Spoerri, The Anecdoted Topography of Chance, 1961-2 Spoerri

5. כמה חדרים מתוך המיצב הידוע "Haus u r" של האמן הגרמני גרגור שניידר הועברו לונציה עבור הביאנלה ה-49?

Gregor Schneider, u 24, FLUR (HAUS u r, Rheydt), 1989-93, wall in front of a wall, plaster boards, wooden construction, light yellow, 1 door

6. לאיזה איבר בגופה של השחקנית גרטה גרבו מתייחס האמן פייר ביסמוט בעבודתו?

Pierre Bismuth,Following the right hand of Greta Garbo in- Mysterious Lady, 2009

7. מה משמעות הביטוי "In Ictu Oculi"?

Greta Alfaro, In, Ictu Oculi, 2009

8. מיהן הדמויות המופיעות במיצב של האמן הבריטי מאט קולישו, "Shooting Stars"?

Mat Collishaw, Shooting Stars, 2008

9. מי האמן שאמר על עבודותיו: "They are works that come into being and pass away"?

Roman Signer, Tisch mit Raketen (Table with Rockets), 2013
תשובות:

1. Andy Warhol, Electric Chair (Gray), 1964, screen-printed synthetic polymer on canvas

כלא סינג סינג, ניו יורק.

"כסא חשמלי", סדרה עליה התחיל לעבוד אנדי וורהול בסמוך לשתי ההוצאות האחרונות להורג במדינת ניו-יורק שאירעו בשנת 1963 בארה"ב. השימוש בכסא ריק מדגיש את היעדר החיים, את הרגע שלפני או אחרי המוות ואת השקט הנלווה אליו.

2. Latifa Echakhch, Hospitalité, 2006, sentence engraved on a wall

המשפט שחרטה אשקש – "Space to be Filled In by a Foreigner” – לקוח מטופס ממשלתי לקבלת אזרחות בצרפת. כאשר הוא מוטבע על הקיר, מתייחס המשפט לחלל שמאוחר יותר, בתום התערוכה, ימולא בטיח ויוסתר, אך לעולם ימשיך להתקיים.

3. Mike Nelson, To the Memory of H.P. Lovecraft, 1999

"התוהו המזדחל" מאת ה.פ. לאבקראפט.

מיצבי הסייט-ספסיפיק של האמן הבריטי מייק נלסון, מתקיימים כולם באופן זמני. נלסון מייצר תפאורה מטרידה ולעיתים קלסטרופובית שנראית כמו לאחר התרחשות כלשהי, מקום שכמו ננטש וניצב על חורבותיו. עוצמת הנוכחות של החיים שלכאורה התקיימו, מהדהדת את החללים ההרוסים. העבודה מתייחסת לסופר האימה הידוע, ה.פ. לאבקראפט ומתרחשת בחלל גלריה שעמד לפני שיפוץ, אשר נראה כאילו ביקרה בו אחת מדמויותיו.

4. Daniel Spoerri, The Anecdoted Topography of Chance, 1961-2

בשנת 1961, בעת ששהה במלון קרקסון בפריז יחד עם אשתו, שרטט האמן השווייצרי דניאל ספורי מפה המבוססת על קווי המתאר של 80 אובייקטים שהיו מונחים על שולחן בחדר ברגע נתון: 17.10.1961, 15:47 אחר הצהריים.

ספורי מספר את האובייקטים, תאר כל אחד מהם וציין זיכרונות הקשורים אליהם. בכך מהווה המפה על החפצים הנעדרים שבה, סמל לזיכרון, חוויה, רגע נתון מסומן בקווי מתאר המהדהדים לסימון גופות בזירות פשע ונותרים על גבי המשטח היתום כאשר הגופה כבר אינה נוכחת.

5. Gregor Schneider, U 24, FLUR (HAUS u r, Rheydt), 1989-93, wall in front of a wall, plaster boards, wooden construction, light yellow, 1 door

24.

החל משנת 1985 עובד שניידר על שינוי וארגון מחדש של הסטרוקטורה הפנימית של מבנה נטוש השייך למשפחתו וממוקם בעיר ריידט מונכנגלדבאך שבגרמניה. שניידר מפקיע את החללים הקונבנציונליים (סלון, חדרי שינה, מטבח וכו') מן הפונקציה המקורית שלהם באמצעות פעולות של שיבוש ושכפול. בעבודה זו בולטת במיוחד אי-נוכחותם של דיירי המבנה הלא מוגדר. בעודו משוטט ברחבי החללים הקלסטרופוביים, הופך הצופה לחלק מן העולם המטריד אותו מבקש האמן ליצור.

6. Pierre Bismuth, Following the Right Hand of Greta Garbo in "Mysterious Lady", 2009

ידה הימנית.

בסדרה הנקראת ""Following the Right Hand, מציג האמן הצרפתי פייר ביסמוט קטעים מתוך סרטי קולנוע אותם הוא מקרין על משטח פרספקס בעודו עוקב באמצעות טוש שחור אחר תזוזות ידה הימנית של השחקנית הראשית. מה שנותר מן האקט הוא תמונת סטילס, פריים מתוך הסרט שעליו מופיע ציורו המופשט של האמן. תנועת היד של השחקנית הופכת לייצוג אבסרקטי המהווה עדות לפעולה רגעית וחולפת.

7. Greta Alfaro, In Ictu Oculi, 2009, video 10'35"

מלטינית – כהרף עין.

בעבודה המהדהדת לציורי הואניטס, מייצגת האמנית הספרדייה גרטה אלפרו את שבריריותם ואופיים החולף של החיים, את ההישרדות והמוות אל מול חוקי הטבע. בעוד עבודת הווידיאו מציגה תהליך מרתק בו סעודה שלמה נעלמת כלא הייתה תוך דקות ספורות על ידי להקת נשרים הבולטים בהעדרם לפני ואחרי נוכחותם באקט התיעודי.

8. Mat Collishaw, Shooting Stars, 2008

האמן הבריטי מאט קולישו מציג סדרה של צילומי ילדות יצאניות מהתקופה הויקטוריאנית אותם הוא מקרין על גבי קירות צבועים צבע זרחני. הדימויים מופיעים בהבזק על גבי הקירות ונמוגים לאט עד לכדי העלמות, אפקט המדמה מטר של מטאורים. קולישו מייצר מטאפורה לחייהן הקצרים של אותן ילדות דרך אותן רוחות רפאים ובכך מציג את המתח בין קיומן הזמני והטראגי לבין התיעוד הנצחי.

9. Roman Signer, Tisch mit Raketen (Table with Rockets), 2013

עבודותיו של האמן השווייצרי רומן זיגנר, עוסקות בפעולה ותוצאה. זיגנר יוצר התרחשויות המדמות ניסויים מדעיים כמו פיצוצים מבוקרים או התנגשויות בין עצמים ומתעד את הרגע שבו מתרחשת הפעולה אשר לאחריה אין עוד זכר לאובייקטים כי אם לתוצאה האסתטית הנוצרת בעקבותיה.